Stanje proizvoda: izvrsno.

The Lun Yu in Chinese, English, Dutch and Thai

 

Kazivanjima (Lun-ji ili Konfucionističko štivo), zbirci aforizama Konfucija i njegovih učenika, Konfucije kaže za sebe da je samo prenositelj i ponovni tumač starih znanja. U vremenu raspada robovlasničkog društva, mnogobrojnih ratova i stvaranja feudalizma u Kini… on je kao svoju dužnost vidio oživljavanje starih društvenih i moralnih vrijednosti. Ipak, on se ne može smatrati konzervativnim učiteljem. U svojim tumačenjima starih spisa često je donosio i vlastite nove zamisli o politici i moralu.

Također, iako se Kinezi često pridržavaju konfucijevskih običaja na religijski način, konfucijanizam se ne smatra religijom. Skoro se uopće ne dotiče teoloških i duhovnih pitanja (o Bogu, zagrobnom životu i slično).

Konfucionistički hram u Nagasakiju.

Konfucionistička etika je strogo racionalna, jasna i beskompromisna u pogledu razlike legaliteta i moraliteta radnje. Direktna je preteča Kantovog kategoričkog imperativa i sadrži istu maksimu u svom temelju. Zasniva se na tri koncepta: ritualaispravnosti i čovjekoljublja.

Po Konfuciju, suština svakog čovjeka je čovjekoljublje odnosno žen ili zen. Ono je materijalna suština čovjekovih dužnosti prema drugima i izražava se preko savjesnosti prema drugima, odanosti . Ili preko altruizma, obzirnosti. Jedino čovjek koji se pridržava čovekoljublja može pravilno i u potpunosti obavljati svoje dužnosti prema drugima.

Aksiom savjesnosti prema drugima glasi: Ako želiš sebe uzdignuti, uzdigni druge. Aksiom altruizma glasi: Ne čini drugome ono što ne želiš sebi . Ova dva načela su u Kini poznata kao načelo primjenjivanja aršina, gdje čovjek koristi sebe kao jedino mjerilo za reguliranje vlastitog ponašanja.

Najbolji je i najmoralniji čovjek onaj koji djela iz čovjekoljublja, na temelju ispravnosti . Moralno ispravan (po Kantu: moralan) postupak je onaj koji je učinjen zbog čiste moralnosti i dužnosti, kao jedinog motiva. Svaki drugi postupak, koji je učinjen iz koristi može vrijednosno biti određen kao dobar ili kao loš ali nije u suštini moralan. Po Kantu: postupak u skladu s dužnošću, ali ne radi nje same naziva se legalnim. Konfucije je rekao: Plemeniti čovek razumije ispravnost, mali čovek razumije korist.

Rituali su materijalni izraz, odnosno pojavni vid čovjekoljublja. Iako se njegova manifestacija ograničava ritualima, čovjekoljublje ne odbacuje rituale, već traži odgovarajući način da se iskaže.

 

The Lun Yu in Chinese, English, Dutch and Thai | Confucius [konfucije]

Format 21 × 30 cm
Autor Confucius
Izdavač  Confucius publishing
Mjesto izdanja Canada
Godina 2002
Broj stranica 328
Uvez Meki

 

25,00 

Na zalihi