Napisane slike – Likovna umjetnost u hrvatskoj književnosti od Moderne do Postmoderne – Tonko Maroević
Stanje proizvoda: lijepo očuvano, otpis.
Raspored prema poglavljima nije strogo kronološki ni strogo tematski, ali vodi računa o nekim međusobnim problemskim afinitetima i stanovitoj preglednosti te zaokruženosti pristupa. Autoru se nije činilo primjerenim (pa niti mogućim) klasificirati gradivo prema ustaljenim (ili barem uobičejnim) periodizacijama likovne ili književne povijesti, već i zbog toga što se one međusobno slabo poklapaju. Pretpostavka je da postoji paralelizam (ali ne i jedinstvenost) stvaralačkih tendencija i kretanja, bez obzira na tehniku ili vrstu, pa ako još nismo u stanju sasvim određeno posvjedočiti usporedni ritam i ocrtati njegov precizni dijagram, potrebno je barem učiniti prvi korak u tom smjeru te kako je rekao Jakobson, “razbiti izolaciju”.
Autorova namjera nije baviti se ilustracijama pjesama, drama i romana (to bi bilo: hrvatska književnost u likovnoj umjetnosti), niti pak opremama knjiga; nije cilj svestrano ispitivati kritička polazišta hrvatskih književnika, niti njihove eseje o likovnoj umjetnosti (to pripada poglavlju o samoj likovnoj kritici); nije nam ambicija pobrojiti sve pisce koji su slikali, niti slikare koji su pisali ili pišu (jer im djela, dakako, podliježu sudu povijesti slikarstva, odnosno povijesti književnosti bez obzira na njihovo zvanje ili pretežni interes). Ovamo ne spadaju ni interdisciplinarne pojave, poput vizualne, konkretne poezije ili pak “riječi u slikarstvu”; odustali smo od lova za difuznim “utjecajima” likovnih predmeta pri standardnoj deskripciji određenih likova, pejzaža ili ambijenata.
Zadaća ovog djela jest istražiti brojne likovne referencije u dramama, romanima, novelama, pjesmama (a iznimno i esejima i putopisima) naših novijih pisaca, da analizira sve likovne “uzorke” opisane i parafrazirane u tim djelima, te da uspostavi stilske analogije s književnim i likovnim smjerovima, iznaći – u granicama mogućnosti – predloške i substrate tih pojava te ih uklopiti u strukturu razmatranih ostvarenja. Posebno je zanimljivo – u “povlaštenim” slučajevima – pratiti različite slojeve konkretizacije likovnih predodžbi u književnom opusu. Primjerice, Krležine alikacije nekih likovnih ideja možemo slijediti i na pragmatičkoj razini likovne ktirike i u diskurzivnim motivacijama angažirane likovne esejistike i u svojevrsnim preobrazba, a romanesknog (“Povratak Filipa Latinovicza”) i dramskog (“Leda”) govora.
Napisane slike | Tonko Maroević
| Format | 20 × 14 cm |
|---|---|
| Autor | Tonko Maroević |
| Izdavač | Sveučilišna naklada |
| Mjesto izdanja | Zagreb |
| Godina | 2007 |
| Broj stranica | 257 |
| Uvez | Meki |





