U naslovu Interaktivna stvaralačka edukacija… Ovom originalnom i praktičnom studijom se prvi put na konkretnim primjerima pokazuje kako treba objediniti sve odgojne faktore i na koje načine mlade pripremati za buduće samostalno učenje i profesionalno djelovanje.
PREDGOVOR
Kada pitate znanstvenika, slikara, književnika ili nekoga tko je u stvaralaštvu postigao visoke rezultate da vam objasni na koji je način to ostvario, svi će odgovoriti isto: radom, radom i samo radom.
Ali kakvim radom?
Je li to samostalan i izolirani rad ili zajednička INTERPERSONALNA
aktivnost?
Treba odmah reći da je to rad koji zahtijeva zajedničke napore i suradnju.
U školskim uvjetima zajednički rad znači interpersonalne aktivnosti u koje su u jedinstveni stvaralačko-edukativni komunikacijski proces u podjednakoj mjeri uključeni NASTAVNICI, UČENICI I RODITELJI.
U tradicionalnoj nastavi nije postojala čvrsta sprega izmedu glavnih subjekata edukativnog procesa pa su djelovali izolirano. Nastavnici su svoj rad završavali na satovima, učenici su uglavnom provodili vrijeme na izradi i učenju domaćih zadaća, a roditelji su se neorganizirano i povremeno uključivali, samo onda ako bi dijete naišlo na neku prepreku pri rješavanju određenog zadatka. Nije bila izgrađena čvrsta programska interpersonalna edukativno-stvaralačka komunikacija. Kod učenika se nije razvijala težnja za interaktivnim i proaktivnim učenjem. Interaktivno učenje je učenje uz pomoć većeg broja edukativnih faktora i različitih izvora znanja, ljudskih i materijalnih resursa. Proaktivno učenje je takvo učenje u kojem učenik ne čeka nastavnikove i roditeljske upute, nego samostalno preuzima inicijativu u interaktivnom stvaralačko-edukativnom komunikacijskom procesu.
Naučiti učenike kako se uči stvaralaštvom za stvaralaštvo, najvažniji je zadatak suvremene škole. Već od prvoga razreda djecu treba učiti kako se uči kreativno, a onda zahtjeve postepeno proširivati dok god po završetku osnovne škole ne budu u svemu osposobljeni za samostalnu edukativno- stvaralačku aktivnost na različitim sadržajima.
Prvi uvjet za postizanje boljih rezultata jest poznavanje metoda i tehnika stvaralačkog učenja i interpersonalnog komuniciranja.