Didaktika | Vladimir Poljak
Stanje proizvoda: izvrsno.
- Pojam obrazovanja
- Obrazovanje i nastava
- Sadržaj obrazovanja
- Struktura nastavnog procesa
- Materijalno-tehnička osnova nastave
- Spoznajna strana nastave
- Psihološka strana nastave
- Nastavne metode
- Izvođenje toka nastavnog procesa
- Didaktički sistemi nastave
- Brojčane formacije učenika i sociološki oblici nastavnog rada
- Organizacija nastave
- Didaktički principi
- Pripremanje nastavnika za nastavu
- Metodologija didaktike
Predmet i zadaci didaktike
Riječ didaktika grčkog je porijekla i izvorno znači poučava nje (didasko poučavam, didaskein poučavati). Taj naziv u pe dagošku terminologiju unose Ratke i Komensky u 17. stoljeću, premda se poučavanje kao pedagoška kategorija i funkcija javlja s pojavom čovjeka. Covjek je, naime, oduvijek poučavao mladu generaciju da bi je pripremio za život i rad. Time se proizvodno-radno iskustvo starijih, prije svega roditelja, prenosilo na mladi naraštaj, što se provodilo već u prvobitnoj društvenoj zajednici.
Kad se, međutim, proizvodno-radno iskustvo društva znatno raz vilo, roditelji više nisu mogli u svojem domu izravnim poučavanjem prenositi radno iskustvo na mlađe. Zbog toga se osjetila potreba za osnivanjem posebne ustanove, u kojoj bi mlada generacija pod vodstvom odraslih na organiziran način brže stjecala radna iskustva prošlih naraštaja. Tako su se osnivale škole, a usporedo s njima pojavila su se specijalizirana zvanja poučavatelja, odnosno učitelja.
S pojavom škole i učitelja imamo zapravo i prve začetke nastave kao organiziranog procesa poučavanja u kojoj učitelji pouča vaju i učenici uče.
U tim začecima organiziranog nastavnog rada trebalo je najprije odlučiti o tome što sve treba učenike poučavati da bi se pripremili za život, a ne još toliko o načinu kako ih treba poučavati. Dakle, u prvom je planu bio sadržaj poučavanja, a ne i metodika.
Međutim, razvoj proizvodnje iziskuje sve masovnije školovanje mladog naraštaja. Ono mora biti brže i ekonomičnije. Zato se osim poučavanja postupno nameće i pitanje načina, odnosno vještine poučavanja i učenja. Taj zahtjev postavlja se napose s pojavom gradanske klase i građanskog društva.
Zato Ratke i Komensky u 17. stoljeću preuzimaju grčku riječ didaskon i tumače je kao vještinu poučavanja…
Didaktika | Vladimir Poljak
Format | 16 × 24 cm |
---|---|
Autor | Vladimir Poljak |
Izdavač | Školska knjiga |
Mjesto izdanja | Zagreb |
Godina | 1970 |
Broj stranica | 243 |
Uvez | Tvrdi |